Het zomerkamp is begonnen!

Vrijdagmiddag om 14.00u begon voor enkele van de Pivo’s het opbouwen. Vroeg in de avond kwam er versterking, en op zaterdag nog meer versterking. Met als resultaat dat er op zondag een compleet opgebouwd en aangekleed kampterrein was.

2013-06-30 14.34.05Zo rond een uur of twee op zondagmiddag begon dan eindelijk ook voor de Scouts en Explorers het zomerkamp. Met een heerlijk zonnetje en frisse bries vanaf het water, kon Kokkie overgaan tot het openen van “Luctor’s Resto”. De Scouts en Explorers werden ingedeeld in Patrouilles, en hebben de toepasselijke namen ‘Aardappel’ en ‘Broccoli’ aan hun eigen patrouille gegeven. Want alles staat in het teken van ingrediënten, koken en eten. Met op de eerste dag alles in het teken van Mexico.

2013-06-30 15.53.56Nadat de ouders en verzorgers weer op weg naar huis gingen, werd er gestart met een heuse estafette-hindernisbaan. Een lekkere warmloper voor de rest van het kamp. Daarna nog een logo voor de eigen patrouille bedacht en gemaakt, waarna het alweer tijd was voor… eten! En wel Mexicaans eten: wraps met lekkere ingrediënten en een toetje als afsluiter.

En wat het kamp verder nog gaat brengen… de tijd zal het leren. Maar wie weet gaan we nog wel het water op, het bos in, met de auto op pad… Het wordt vast een dolfijn kamp!