Explorers

logo_explorersDe Explorers is een speltak binnen Luctor et Emergo. Wij spreken bij de Luctor niet zozeer over de leeftijd binnen een speltak, maar meer over het niveau. Bij de Explorers zitten jongeren die doorgaans wat actiever zijn dan de jongeren bij de Stam.

De bijeenkomst voor de Explorers is in principe één keer per twee weken op woensdag en duurt van 19.00 uur tot 21.30 uur. Als het lekker weer is gaan we naar buiten, het bos in. Aan het begin van de bijeenkomst doen we een spelletje dat een Explorer heeft gemaakt of bedacht. Zo doen we bijvoorbeeld dan een quiz, kaartspelen maar ook gezelschapsspelletjes.

blouse_explorers

Wat doen we nou eigenlijk op de bijeenkomst? We beginnen met het openen van de bijeenkomst. Daarna gaan we met spelletjes doen. Iedere keer zijn dit andere spelletjes. Als het lekker weer is gaan we het bos in. Daar hebben we speurtochten maar doen ook bijvoorbeeld verstoppertje of actieve spellen. Als het wat kouder weer is blijven we in het clubhuis. Daar doen we verschillende spelen zoals balspelen, een quiz en estafettes.

Naast de bijeenkomsten zijn er twee weekenden per jaar en natuurlijk het kamp. Tijdens zo’n weekend en het kamp is er altijd een thema. Zo hebben we bijvoorbeeld de thema’s Astrix en Obelix, Flinstones, Disney, landen en ridders gehad. Van de twee weekenden wordt er één met andere scoutinggroepen uit de regio georganiseerd. Het andere weekend is met beide speltakken van onze eigen groep. Een kamp duurt een lang weekend en hieraan nemen de Explorers en Stam deel. We slapen in tenten of een clubgebouw en doen veel leuke dingen. Zo doen we veel spelletjes, maken kampvuur maar gaan ook dagjes uit naar bijvoorbeeld het leger, het strand en de stad. Dit is ieder kamp verschillend en steeds weer een verrassing.

Voor een Explorer is het eventueel mogelijk ‘over te vliegen’ naar de Stam.

Bekijk ook de informatie over de andere speltak: Stam