Stage

Alle leerlingen in het voortgezet onderwijs gaan vanaf 2011 gedurende 72 uur een “maatschappelijke stage” volgen. De meeste scholen hebben nu al een start gemaakt en daar vormt de stage een onderdeel van het schoolprogramma. Het doel van deze stage is jongeren kennis te laten maken met het maatschappelijk nut van vrijwilligerswerk middels een eigen actieve bijdrage.

Ook bij de diverse scoutinggroepen kan een maatschappelijke stage gevolgd worden. En waar is dat interessanter en zinvoller dan bij een scoutinggroep voor gehandicapte kinderen en jongeren. Op die manier kan iedereen op zijn eigen manier kennis maken met kinderen met diverse handicaps. Want we hebben allerlei soorten stages die bij ons gevolgd kunnen worden. Dit loopt uiteen van:

• meehelpen met spelletjes en andere activiteiten tijdens de bijeenkomsten;
  • tot het meehelpen met het opzetten van een wervingsactie, want wie weet beter wat leuk is dan jij zelf.

Dus als je het leuk vindt om alleen of samen met iemand een leerzame stage te lopen en daarmee eens kennis te maken met kinderen met een handicap, dan ben je meer dan welkom om bij ons een leuke opdracht uit te voeren als maatschappelijke stage.

Voor meer informatie, neem contact op met onze groepsbegeleider:

Wil Hogenstijn
Eltingerhof 120
6921 DJ Duiven
E: groepsvoorzitter@scoutinglucor.nl

Of met onze stage contactpersoon:

Ingrid Lemmens-Hogenstijn
E: stage@scoutinglucor.nl

Voor meer informatie over maatschappelijke stages en scouting, zie de volgende links:

Mocht je interesse hebben om stage te lopen binnen onze groep, neem dan contact met ons op door te mailen of te kijken bij de contactinformatie. Dan kunnen we samen kijken wat er mogelijk is.