Clubhuis ’t Honk

Scoutinggroep Luctor et Emergo heeft een eigen clubhuis: ’t Honk. Hier worden alle bijeenkomsten georganiseerd en vindt ook een aantal overnachtingen plaats bij bijvoorbeeld het Welpenweekend of de RSW van de Explorers.

In 2003/2004 heeft het clubhuis een grote verbouwing en uitbreiding ondergaan zodat alle speltakken hun bijeenkomsten in ons eigen clubhuis kunnen doorbrengen. Verder kunnen al de kampeerspullen, het themamateriaal en andere zaken nu beter op de zolder opgeborgen worden.

Om als scoutinggroep zelf ook geld in te zamelen, hebben we een bouwkikker-actie opgezet. Hierbij werden mensen in de gelegenheid gesteld bouwkikkers te adopteren en zo ‘adoptie-ouder’ van een of meerdere kikkers te worden. Zo zijn er in totaal ongeveer 200 kikkers geadopteerd!

• De eerste kikker is op 18 april 2002 geadopteerd
  • De laatste kikker is op 24 oktober 2004 geadopteerd

Rondleiding in en om clubhuis ’t Honk

Met de onderstaande foto’s kunt u een goede indruk krijgen van het clubhuis. Foto’s van zowel buiten als binnen geven een compleet beeld van de ligging en indeling van het clubhuis.

De voorkant van het clubhuis waarbij het aangebouwde spellokaal duidelijk zichtbaar is.

Het nieuwe spellokaal waarbij tevens zichtbaar is dat het een bosrijke omgeving is.

De achterkant van het nieuwe spellokaal.

Hier is het oude deel van het clubhuis te zien.

De voordeur, dus kom binnen.

In de gang zijn de wc’s en aan de linker kant is het Leiding lokaal.

In de keuken kan o.a. koffie gezet worden voor bij de bijeenkomsten.

Tijdens speloverleg en andere vergaderingen zitten we altijd aan deze grote tafels.

En na de vergaderingen is er tijd om even neer te ploffen op de bank.

Terug in de gang aangekomen, is aan de andere kant het Scouts en Explorers lokaal.

In deze ruimte worden de meeste kleine spellen gespeeld en kan er rustig een beker koffie gedronken worden.

Daarna tijd voor de afwas.

Een ruimte waar ook geknutseld kan worden met het materiaal in de kasten.

En voor o.a. de balspellen hebben we een groot spellokaal.

Dus alle ruimte voor de grotere spellen.