Zomerstop zit er weer bijna op

planning Het geslaagde zomerkamp zit er alweer even op, net als de meeste zomervakanties. En de voorbereidingen voor het komende seizoen worden alweer getroffen; een overleg door het spelteam staat op de agenda, de jaarplanning is bijna gereed en de eerste ideeën voor het Stamkamp en het zomerkamp beginnen ook alweer te komen. Want zeker met de kampen (en vooral de locaties) moet vroeg begonnen worden.

Zodra de jaarplanning vastgesteld is in het spelteamoverleg, zal ook de site van Luctor et Emergo weer wat meer vulling krijgen. Dan zijn de reguliere bijeenkomsten weer gevuld, zal het reünieweekend aangekondigd worden, en verschijnen er hopelijk ook wat meer berichten op de website van de activiteiten die ondernomen worden.

wervingVerder zal komend jaar ook sterk in het thema staan van het werven van zowel nieuwe Scouts en Explorers, als wel het werven van nieuwe leiding. Want door het starten met de speltak Stam is er nog steeds ruimte bij de Scouts en Explorers. En ook zijn er de afgelopen tijd wat Scouts en Explorers gestopt, wat veelal een goede zaak is aangezien ze dan zo gegroeid zijn dat er meer uitdaging nodig is dan wij in ons programma kunnen bieden.

Dus hierbij meteen een oproep; mocht je iemand kennen die opzoek is naar een scoutinggroep als de Luctor, ouders of verzorgers weten die voor hun kind of pupil opzoek zijn naar een leuke activiteit, of iemand weten die graag een steentje bij wil dragen in een organisatie als die van ons (en dat kan op allerlei manieren, van bijeenkomsten tot bestuur), dan ontvangen we graag een berichtje.