Waterproof op de RSW

Iedereen heeft het het afgelopen weekend wel gemerkt: er viel voornamelijk regen. Maar dat heeft de pret voor de afgelopen RSW niet mogen drukken.

rsw2014Onze scouts en explorers deden mee aan de Regionale Scouting Wedstrijd op scoutinglabelterrein de Waterberg in Arnhem. Vrijdag arriveerde de deelnemers na het eten. De tent stond al, maar we konden nog lang geen gebruik maken van de keuken. Dus de aanhanger uitladen, opbouwen, de keuken inrichten etc… dat moesten ze allemaal zelf doen. En samenwerken, dat kunnen onze scouts en explorers!

Zaterdag begon de dag op het clubhuis, vanwaar we de hike zijn gestart. 5,5 km in de regen, maar onze scouts en explorers waren waterproof! Piratenpasta stond op het menu, met een zelf gemaakte menukaart en een mooi aangeklede tafel hebben we voor het eten een 10, een 9, een 9, een 9 en een 7 gekregen van de jury! ’s avonds de halve finale voor de bonte avond. En Luctor behaalde hiermee een plekje in de finale voor op het grote podium! Het avond spel was een postenspel, waarbij we de sleutel moesten bemachtigen. Zondag stond in het teken van de skills van de piraten op de skilldrive. Zwaardhooghouden, spijkerslaan, beschuitfluiten, mijnenveger, verspugen, boeren laten, klimmen en armpje drukken, we moesten het allemaal doen.

Vooraf aan de RSW was met een filmpje al laten zien dat Elenor, de verloofde van Jasper ontvoerd werd door piraten. Jasper sloot zich aan bij de piraten om zijn verloofde terug te vinden. Dit is met hulp van de deelnemers en hun gewonnen sleutels op zaterdagavond toch gelukt! Zondag was er dan om 3 uur de afsluiting van de RSW, met eerst de finale van de bonte avond en daarna de bekendmaking van de winnaars.

2014-05-12 15.44Luctor werd met de patrouille 12e (van de 37). Daar mogen jullie zeker trots op zijn!

Wij willen iedereen bedanken die ons geholpen heeft en natuurlijk de deelnemers voor hun enthousiasme en hun doorzettingsvermogen. Jullie zijn voor ons echte piraten!

Groetjes Mandy, Dennis, Thea en Judith

p.s. De foto’s worden zo snel mogelijk op de site geplaatst.