Vrijwilligersbanenmarkt 2016

In het kader van het werven van vrijwilligers was Scouting Luctor et Emergo op zaterdag 30 januari aanwezig op de vrijwilligersbanenmarkt 2016 die georganiseerd werd door Vrijwillige Inzet Arnhem (VIA).

vrijwilligersbanenmarkt2016

IMG-20160130-WA0003

Voor onze scoutinggroep zijn we namelijk opzoek naar vrijwilligers die ons leidingteam wil komen versterken. Denk hierbij aan meedraaien tijdens de bijeenkomsten, spelletjes bedenken/maken binnen het spelteam, maar ook als je ambities hebt om een speltak te leiden zijn er mogelijkheden om op termijn speltak-teamleider te worden. Uiteraard wordt dit mede mogelijk gemaakt door trainingen te volgen binnen Scouting en de activiteiten die binnen Scouting Academy daarvoor opgezet zijn.

IMG-20160130-WA0006Tijdens deze banenmarkt hadden we een standje met informatie en gaven we uitleg en beantwoordden we vragen. Ook hadden we een drietal vacatures op de vacaturewand geplaatst om mensen te interesseren.

Helaas heeft het niet direct vrijwilligers opgeleverd, maar wellicht dat zich er in de komende tijd nog iemand meldt die concreet interesse heeft. Tot die tijd (maar ook daarna) willen we alle ouders, verzorgers, leiding en anderen die onze scoutinggroep een warm hart toedragen vragen om actief mee te helpen nieuwe vrijwilligers te werven. Dus vraag rond, vertel mensen over de bijzondere groep die Luctor et Emergo is, geef mogelijke vrijwilligers door aan ons leidingteam zodat wij ze actief kunnen benaderen, etc.

Hopelijk kunnen we met z’n allen het leidingteam weer op volle kracht krijgen.